بازی

به‌روزرسانی جدید بازی Metal Gear Solid Delta مشکلات عملکرد نسخه‌ PS5 Pro را برطرف کرد

به‌روزرسانی جدید بازی Metal Gear Solid Delta ضمن برطرف نمودن مشکلات عملکرد نسخه‌ پلی استیشن ۵ پرو، نرخ فریم پایدار ۶۰FPS را به ارمغان آورد.

اینتین – بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater با انتشار به‌روزرسانی‌‌ای جدید بهبود چشمگیری را روی کنسول پلی استیشن ۵ پرو تجربه کرده است. این به‌روزرسانی‌‌، نسخه‌ ۱.۲۱، مشکلات فنی قابل‌ توجهی که در زمان انتشار بازی باعث نارضایتی بازیکنان شده بودند را برطرف می‌کند. طبق تحلیل جدید دیجیتال فاندری، این به‌روزرسانی موجب پایداری نرخ فریم و اضافه شدن گزینه‌های گرافیکی جدیدی شده و تجربه‌ بازی را برای کاربران کنسول پلی استیشن ۵ پرو به‌ صورت محسوسی ارتقا داده است.

زمانی که ریمیک بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater در سال ۲۰۲۵ منتشر شد، منتقدان و گیمرها هر دو بر این نکته تأکید داشتند که بازی با وجود جلوه‌های بصری چشم‌نواز، از مشکلات عملکردی رنج می‌برد. جالب اینجاست که نسخه‌ مخصوص پلی استیشن ۵ پرو حتی در برخی بخش‌ها عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نسخه‌ معمولی پلی استیشن ۵ داشت که باعث ناامیدی بسیاری از خریداران شده بود. اما طبق گزارش تام مورگان از دیجیتال فاندری، به‌روزرسانی جدید تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کرده و با معرفی حالت جدید عملکرد، Performance Mode، میانگین نرخ فریم را بین ۵FPS تا ۱۰FPS در اغلب صحنه‌ها افزایش داده است. اکنون نرخ فریم نزدیک به ۶۰FPS ثابت باقی می‌ماند.

این به‌روزرسانی دو حالت گرافیکی جدید کیفیت (Quality) و عملکرد (Performance) را به بازی اضافه می‌کند. در حالت کیفیت تنظیمات بصری بالای نسخه‌ قبلی حفظ می‌شود، اما در حالت عملکرد، برخی از تنظیمات کاهش یافتند تا گیم‌پلی روان‌تر باشد. در آزمایش‌ها مشخص شد نسخه‌ پلی استیشن ۵ پرو در محیط‌های سنگین، مانند باتلاق مرحله‌ نخست بازی (Virtuous Mission)، تا ۱۵ فریم بر ثانیه افزایش عملکرد دارد. همچنین پایداری کلی سیستم نیز بهتر شده و دیگر نیازی به استفاده از نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی متغیر (VRR) برای جبران ضعف عملکردی بازی نیست. این موضوع برای کاربران نمایشگرهای استاندارد بهبود بزرگی محسوب می‌شود.

با این حال، تحلیلگران دیجیتال فاندری می‌گویند همه‌ مشکلات هنوز برطرف نشده است. بازی همچنان در درگیری‌های شدید یا هنگام آگاه شدن دشمنان از حضورتان، دچار افت فریم محسوسی می‌شود. نرخ فریم در این مواقع به محدوده‌ ۴۰FPS سقوط می‌کند. جان لینمن دلیل این مسئله را وجود گلوگاه در CPU توصیف کرده و توضیح داده سیستم هوش مصنوعی پیچیده‌ دشمنان فشار زیادی بر پردازنده وارد می‌کند. او پیشنهاد کرده شرکت کونامی برای بهبود عملکرد و ثبات بیشتر، خروجی ۱۲۰هرتز و همچنین محدود کننده‌ ۳۰FPS را به بازی اضافه کند.

از نظر گرافیکی، این به‌روزرسانی همچنان از فناوری PSSR برای ارتقای وضوح تصویر استفاده می‌کند که باعث حفظ کیفیت بالا در حرکت می‌شود، هرچند در صحنه‌های ثابت، وضوح تصویر نسبت به روش TAAU در نسخه‌ پایه‌ پلی استیشن ۵ کمی نرم‌تر به‌ نظر می‌رسد. در حالت عملکرد، سایه‌زنی محیطی کاهش یافته و روشنایی جهانی نیز اندکی کم‌رمق‌تر است. به همین دلیل بهبود چشمگیری را در نرخ فریم نسخه‌ پلی استیشن ۵ پرو شاهدیم.

در نسخه‌ PC، این به‌روزرسانی پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های Ultrawide (نسبت ۲۱:۹) را اضافه کرده است، هرچند صحنه‌های سینمایی و منوها همچنان در فرمت ۱۶:۹ نمایش داده می‌شوند. طبق گزارش دیجیتال فاندری، این قابلیت عملکرد قابل قبولی دارد، اما نسبت به مادهای غیررسمی ساخته‌ شده توسط جامعه‌ بازیکنان ضعیف‌تر است. در همین حال، نسخه‌ پلی استیشن ۵ پایه‌ نیز از افزایش جزئی عملکرد (حدود ۳ فریم بر ثانیه) بهره‌مند شده و مشکل پرش روشنایی در برخی محیط‌ها نیز برطرف گردیده است.

بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater که توسط شرکت کونامی و استودیوی Virtuos ساخته شده، ریمیک کامل اثر افسانه‌ای سال ۲۰۰۴ است. این عنوان داستان مأموریت نیکد اسنیک را در جنگل‌های شوروی در دوران جنگ سرد بازگو می‌کند و در عین حفظ صداپیشگی و ساختار گیم‌پلی نسخه اصلی، جلوه‌های بصری، طراحی صدا و کنترل‌های به‌روزی را ارائه می‌دهد. این اثر با استفاده از موتور Unreal Engine 5 توسعه یافته است. بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater هم‌اکنون برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و کامپیوتر‌های شخصی در دسترس است.

منبع | گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا