مایکروسافت بالاخره میخواد جلوی یه حرکت اعصابخوردکن رو بگیره؛ همون داستان «باندل اسپم» یا گذاشتن چند نسخه تکراری از یه بازی تو فروشگاه دیجیتال که باعث شلوغی و گیج شدن کاربرا میشد.
اینتین – مایکروسافت بالاخره میخواد جلوی یه حرکت اعصابخوردکن رو بگیره؛ همون داستان «باندل اسپم» یا گذاشتن چند نسخه تکراری از یه بازی تو فروشگاه دیجیتال که باعث شلوغی و گیج شدن کاربرا میشد.
طبق گزارش سایت True Achievements، مایکروسافت گفته که این روش باعث شکایت زیاد هم از سمت گیمرها شده، هم از سمت بعضی توسعهدهندهها.
توی ایمیلی که برای سازندهها فرستاده شده، مایکروسافت توضیح داده: «بعد از بررسی فهمیدیم که گذاشتن باندلهای نسخههای مختلف یک بازی (مثلاً برای پلتفرمهای متفاوت) بدون فرق خاصی تو محتوا، برای گرفتن جای بیشتر تو فروشگاه و بالا اومدن تو جستجو، خلاف قوانین ماست و باعث سردرگمی بازیکنا میشه.»
از این به بعد:
باندلها نباید فقط شامل نسخههای یک بازی برای پلتفرمهای مختلف باشن (مثلاً Xbox One، Xbox Series X|S و PC) مگر اینکه واقعاً تو محتوا فرق مهمی داشته باشن.
این فرق میتونه نسخههای Standard، Deluxe یا Ultimate باشه که محتوای اضافه دارن، یا تفاوتهایی مثل رزولوشن و نرخ فریم.
یه بازی نباید با چند باندل تقریباً مشابه، نصف صفحه «جدیدترینها» یا نتایج جستجو رو پر کنه.
باندلهایی که فقط اسم پلتفرم توشون فرق داره، مجاز نیستن.
محتوا و ظاهر باندل باید طوری باشه که گیجکننده نباشه و باعث شلوغی فروشگاه نشه.
حقههایی مثل ساخت باندل فقط برای دور زدن تخفیف یا بالا رفتن تو جستجو، کلاً ممنوعه.
در کنار این قوانین، مایکروسافت یه قابلیت جدید هم اضافه کرده که کار گیمرها رو راحتتر میکنه؛ تو داشبورد ایکسباکس یه بخش “Free with Xbox” اضافه میشه که بازیهای رایگان، دموها و نسخههای محدود رو از لیست «بازیهای مالکیتشده» جدا میکنه.