در بررسی فنی و جامع بازی The Last of Us Part II Remastered که توسط دیجیتال فاندری انجام شده است، اگرچه بهبودهایی در پلتفرم PC نسبت به پورت ضعیف نسخه قبلی دیده میشود، اما گویا هنوز هم با پورت خوبی روبهرو نیستیم.
اینتین – در برخی جنبهها، The Last of Us Part II روی PC نسبت به PS4 پایه (عرضه در سال ۲۰۱۳) به اندازهای که انتظار میرفت بهتر عمل نکرده است. به عنوان مثال، دیجیتال فاندری متوجه شد که یک GPU با بیش از سه برابر قدرت محاسباتی نسبت به PS4 پایه، نتوانسته بازی The Last of Us Part II را به صورت پیوسته با کیفیت بیشتری اجرا کند.
دیجیتال فاندری به بررسی دقیق بازی The Last of Us Part II Remastered روی PC با اندازهگیری تمام جنبههای آن، از جمله نرخ فریم، سرعت بارگذاری، وضوح بافتها و بهینهسازی تنظیمات پرداخته است. طبق اظهارات دیجیتال فاندری استفاده بازی از ظرفیت GPU روی PC کمی نامعقول به نظر میرسد. در این مقایسه که بین PS4 پایه و RTX 3060 انجام شده، انتظار میرفت شاهد خروجی بهتری نسبت به PS4 باشیم، اما این اتفاق رخ نمیدهد. دیجیتال فاندری توضیح داد:
در حالی که کارت گرافیک RTX 3060 باید از نظر قدرت محاسباتی حدود ۳.۵ برابر بهتر از PS4 باشد (حتی بدون در نظر گرفتن عملکرد بوستشده)، اما در این بازی خاص، حتی با تنظیمات مشابه هم به صورت پیوسته نمیتواند عملکرد دو برابری نسبت به PS4 داشته باشد.
این مسئله را میتوان به عنوان یک استثنا در پورت بازیها روی PC در نظر گرفت. شما به عنوان یک کاربر PC، باید خودتان را برای روبهرویی با این واقعیت آماده کنید که اگر تنظیمات بازی را روی حالتهایی پایینتر از PS4 قرار دهید، در مقایسه با این کنسول ۱۲ ساله، تجربه بصری بدتری خواهید داشت.
دیجیتال فاندری همچنین گفته است مشکلاتی نظیر لگ و افت فریم نیز در بازی زیاد دیده میشود و حتی در یک نقطه، بازی بدون هیچگونه اخطار قبلی، قفل میشود و چند ثانیه بعد دوباره میتوانید ادامه دهید. آنها حتی در تنظیمات حداکثری نیز مشکلاتی در رابطه با ظاهر شدن سایهها مشاهده کردهاند. طبق گفته دیجیتال فاندری، این مشکلات در نسخه PS4 Pro که روی PS5 اجرا میشد، وجود نداشتند.
بازی The Last of Us Part 2 Remastered برای پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
منبع: گیمفا