خالق بازی Minecraft، مارکوس پرسون که با نام ناچ شناخته میشود، بهتازگی اعلام کرده که با این نظر موافق است که اگر قرار بود کریپرها امروز به بازی اضافه شوند، هرگز وارد Minecraft نمیشدند، زیرا رفتار «تخریبی و تصادفی» آنها چیزی است که از نظر او «ضد سرگرمی» محسوب میشود.
اینتین – در حالی که کریپرها در طول سالها به نماد اصلی Minecraft تبدیل شدهاند، به نظر میرسد توسعهدهندگان فعلی بازی چندان علاقهای به آن ندارند. ینس برگنستن که با نام جب شناخته میشود و مدیر ارشد خلاقیت در Mojang است، اخیراً گفته بود که تیم توسعه اگر امروز قرار بود کریپر را طراحی کند، احتمالاً آن را به بازی اضافه نمیکرد، چون وجود موجودی که میتواند ساختههای بازیکنان را نابود کند، بسیار بحثبرانگیز است.
ناچ در واکنش به موج انتقاداتی که علیه جب به راه افتاده بود، در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت:
مدت زیادی است که میبینم افراد زیادی از جب به خاطر اینکه گفته کریپر فقط به خاطر نمادین بودنش هنوز در بازی است، انتقاد میکنند. اما باید یک نکته را روشن کنم، این در واقع یکی از نظرات شخصی من بوده است. من سعی کرده بودم کریپر را طوری اصلاح کنم که فقط در نتیجه اقدام یا بیاقدامی بازیکن منفجر شود، چون فهمیدم رویدادهای تخریبی تصادفی که بازیکن هیچ کنترلی بر آن ندارد، ضد سرگرمی است.
این اظهارات در ادامه واکنشها به گفتههای جب منتشر شد، چرا که بسیاری از بازیکنان از صحبتهای او درباره کریپر خشمگین شده بودند. آنها معتقد بودند که استودیو Mojang بیش از حد در تلاش است تا Minecraft را ایمنتر کند و جنبههای چالشی بازی را از بین ببرد. با این حال، شنیدن همین دیدگاه از زبان خود خالق Minecraft، یعنی ناچ، باعث شد این موضوع تا حدی آرامتر دنبال شود.
اگرچه ناچ در گذشته هم بارها نظرات جنجالی درباره Minecraft و مسائل دیگر مطرح کرده، اما این بار نظر او درباره کریپرها با استقبال بیشتری روبهرو شد. با وجود اینکه هر دو، یعنی ناچ و جب، در این دیدگاه اتفاق نظر دارند، واقعیت این است که کریپر همچنان در بازی باقی خواهد ماند و حذف آن به هیچ وجه در برنامه Mojang نیست.
منبع: گیمفا




