بازی

رد دد ۲ از دل ادبیات ویکتوریایی جان گرفت

دن هاوسر، مغز متفکر داستان‌های راک‌استار، از فلسفه جهان‌سازی در جی‌تی‌ای و الهام‌گیری از رمان‌های ویکتوریایی برای رد دد ۲ می‌گوید.

اینتین – مجموعه Grand Theft Auto در طول سال‌ها داستان‌های سرگرم‌کننده‌ای ارائه کرده است، اما جی‌تی‌ای ۵ از نظر روایت برای بسیاری از طرفداران ناامیدکننده بود. بااین‌حال دن هاوسر، هم‌مؤسس راکستار گیمز در گفت‌وگو با نشریه The Guardian مقایسه‌ای جالب میان دنیای جی تی ای و رمان‌های کلاسیک نویسندگانی چون چارلز دیکنز، لئو تولستوی و امیل زولا انجام داده است.

دن هاوسر توضیح داد که این مقایسه نه به‌خاطر کیفیت، بلکه به‌دلیل نحوه جهان‌سازی در بازی‌ها است: «هرچند این بازی‌ها به پای آثار چارلز دیکنز نمی‌رسند، اما در زمینه جهان‌سازی شباهت دارند. وقتی به آثار چارلز دیکنز، امیل زولا یا لئو تولستوی نگاه کنید، این حس وجود دارد که تمام جهان در آثارشان حضور دارد. این همان چیزی است که تلاش می‌کنید در بازی‌های جهان‌-باز به‌دست بیاورید. این تجربه همچون منشوری پیچیده است که جامعه را از زاویه‌ای خاص و جذاب به نمایش می‌گذارد.»

این ایده بر نگارش بازی رد دد ریدمپشن ۲ در دوران توسعه نیز اثر گذاشت. دن هاوسر در این‌باره اظهار داشت: برای این کار خودم را در رمان‌های ویکتوریایی غرق کردم. هر روز در مسیر رفت‌وآمد به دفتر نسخه صوتی میدلمارچ از جورج الیوت را گوش می‌دادم و عاشقش بودم. می‌خواستم بازی از منظر نوشتاری کمی حال‌وهوای رمان‌گونه داشته باشد. فکر کردم این راهی تازه برای روایت داستان است. نظر به اینکه بازی قرار بود بسیار زیبا به نظر برسد، داستان باید پایه‌ محکمی برایش فراهم می‌کرد.»

دن هاوسر در طول دوران فعالیت خود در راک‌استار گیمز روی بازی‌های متعددی کار کرد، اما درنهایت در سال ۲۰۲۰ به‌خاطر افزایش بیش‌ازحد مقیاس پروژه‌ها تصمیم به ترک شرکت گرفت.

منبع: زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا