کتاب

معرفی مجموعه داستان قصه های مجید از هوشنگ کرمانی مرادی

با معرفی مجموعه داستان قصه های مجید از هوشنگ کرمانی مرادی تو این مطلب همراهون باشین.

به گزارش اینتین، همه ما حتما تا الان یه قسمت از سریال قصه های مجید رو دیدم. داستانش هم حول پسربچه اصفهونی میچرخه که با مامانبزرگش زندگی میکنه و هر روز یه دردسری درست میکنه.

این سریال از مجموعه داستان های قصه های مجید که آقای هوشنگ مرادی کرمانی نوشته، ساخته شده تو این مطلب با این مجموعه داستانی آشنا میشیم.

قصه‌های مجید عنوان مجموعه داستانی از هوشنگ مرادی کرمانیه که تو ۵ جلد چاپ و منتشر شده‌. اولین جلد از این مجموعه تو سال ۱۳۵۸ منتشر شده‌. این مجموعه تا الان بیشتر از ۲۳ بار تجدید چاپ شده‌.

داستان کتاب قصه های مجید 

قصه‌های مجید درباره زندگی مجید و داستان هایی که تو زندگی براش پیش میاد. مجید نوجوانیه که پدر و مادرش رو از دست داده و با مادربزرگش، «بی‌بی» زندگی می‌کنه. تو این داستان‌ها «مجید» نوجوانیه که کتاب زیاد می‌خونه، انشاهای خوبی مینویسه، عاشق فیلم و سینما و بازیگریه و آرزوی نویسنده شدن داره.

بی‌بی و مجید با حقوق بازنشستگی پدربزرگ مجید روزگار زندگی میکنن و بی‌بی هم با بافتن ژاکت و مجید با کار تو یه نانوایی تو اوقات فراغتش، کمک خرج خونه هستن. 

هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده این کتاب تو مراسم تجلیل از کتابداران و ترویج گفتمان کتاب و کتابخوانی تو رشت، درباره این مجموعه گفت: «قصه‌های مجید بر مبنای واقعیت از زندگی خود من نگاشته شده‌است.»

درباره نویسنده:

هوشنگ مرادی کرمانی  متولد ۱۶ شهریور ۱۳۲۳ در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان هست. مرادی کرمانی داستان‌نویس و فیلمنامه نویس معاصر ایرانیه و شهرتش به خاطر کتاب‌هایی هست که برای کودکان و نوجوانان نوشته و بعضی از این کتاب ها به فیلم هم تبدیل شدن. مشهورترین مجموعه داستان او قصه‌های مجید هست که بارها تجدید چاپ شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا