Warning: Undefined array key 0 in /home/inteen/public_html/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 255

Warning: Undefined array key 1 in /home/inteen/public_html/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 256

Warning: Undefined array key 2 in /home/inteen/public_html/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 257
معرفی و خلاصه کتاب مدیر مدرسه جلال آل احمد | اینتین رسانه نوجوان | INTEEN
کتاب

معرفی و خلاصه کتاب مدیر مدرسه جلال آل احمد

تو این مطلب درباره کتاب مدیر مدرسه جلال آل احمد و داستان این کتاب و نویسنده اش نوشتیم.

به گزارش اینتین، کتاب مدیر مدرسه آل احمد سال ۱۳۳۷ چاپ شده یعنی بیشتر از ۶۰ سال از انتشار این کتاب می گذره. مدیر مدرسه یکی از پرمخاطب ترین کتابهای زمان خودش بوده. تو ادامه درباره داستان و نویسنده این کتاب می خونیم.

داستان کتاب مدیر مدرسه چیه؟

داستان کتاب مدیر مدرسه درباره معلمیه که روزگار بهش فشار اورده و از نظر مالی ضعیف شده، به خاطر همین تصمیم میگره مدیر مدرسه بشه تا یکم شرایطش بهتر بشه.

راوی داستان هم خود معلم هست. این معلم بعد از اینکه تصمیم میگیره مدیر بشه، کلی دردسر رو تجربه میکنه. مدرسه ای که شخصیت اصلی داستان، مدیرش میشه یه دبستان ۶ کلاس بوده. این دبستان دو طبقه و نوساز بوده که یه آدم خیلی مایه دار اون رو ساخته بود و داده بود دست وزارت آموزش و پرورش تا ازش استفاده کنه. به این اومد که اطراف مدرسه شلوغ بشه و مردم بیان اونجا زمین بخرن و خونه بسازن تا قیمت زمین اون هم زیاد بشه.

حالا معلم داستان که می خواست از شر گچ خوری کار معلمی راحت بشه و بیاد یه گوشه تو یه دفتر بشینه، تازه میبینه شرایطش سخت تر هم شده و باید علاوه بر دانش آموزها، معلم ها و ناظم ها رو هم مدیریت بکنه.

ولی دیگه چون وارد این مسیر شده بود سعی میکنه کم و کاستی هایی که مدرسه داره رو با کمک مردم جبران کنه. چون که وزرات آموزش پرورش هم چمدان کمکش نمی کرده.
اما انقدر این مسیر پرفرازونشیب بوده که دست آخر مدیر از کرده خودش پشیمون میشه و …

درباره نویسنده کتاب

سیّد جلال‌الدّین سادات آل احمد متولد۱۱ آذر ۱۳۰۲ بود و تو تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۴۸ از دنیا رفت. آل احمد یه روشنفکر سوسیالیست، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی بود. اون همسر سیمین دانشور بود. آل احمد تو دههٔ ۱۳۴۰ به شهرت رسید و تو جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران شخصیت خیلی تاثیرگذاری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا