فیلم و سریال

۱۰ دیالوگ برتر فیلم‌های ژانر نوآر

ژانرهای کمی مثل فیلم‌های نوآر دارای دیالوگ‌های خاطره‌انگیز هستند، سبکی از فیلم‌سازی که دیالوگ‌های جذاب و نمادین جزوی از هویت آن است.

اینتین– فیلم‌های نوآر در دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ میلادی طرفدار پیدا کردند که معمولا قهرمان‌های آن‌ها خاکستری بودند و داستانی جنایی و تلخ را روایت می‌کردند. البته ژانر نوآر به لطف همفری بوگارت، فریتز لانگ و بیلی وایلدر هنوز طرفداران خودش را دارد و سبک نئو نوآر را در عصر حاضر شکل داده است.

بسیاری از بهترین فیلم‌های نوآر دارای دیالوگ‌هایی هستند که جوهره‌ی واقعی این ژانر را در خود دارند. این دیالوگ‌ها چه کنایه‌آمیز، چه فلسفی و تهدیدآمیز باشند، به خوبی می‌توانند فیلم‌های نوآر را معنی کنند. در ادامه با بهترین دیالوگ‌های فیلم‌های نوآر آشنا خواهید شد.

۱۰- «من هم فقیر بودم و هم پولدار. باور کن، پولدار بودن بهتره.» – فیلم The Big Heat 1953

۹- «چقدر اسلحه توی این شهر زیاده. و چقدر عقل کمه.» – The Big Sleep 1946

۸- «دنیای سختی برای چیزهای کوچیکه.» – فیلم The Night of the Hunter 1955

۷- «وقتی شریک مردی به قتل می‌رسد، باید برایش کاری انجام داد.» – فیلم The Maltese Falcon

۶- «حتی پوست یک انگور هم بهت نمی‌دم.» – فیلم Kiss of Death 1947

۵- «من برای پول و یک زن او را کشتم. اما نه پول گیرم آمد و نه آن زن.» – فیلم Double Indemnity 1944

۴- «آره، حتی گربه‌ام رو هم از دست دادم.» – The Long Goodbye 1973

۳- «سرنوشت یا یک نیروی مرموز، بی هیچ دلیل مشخصی من یا تو را انتخاب نمی‌کند.» – فیلم Detour 1945

۲- «وقتی او مرا ترک کرد، مُردم. وقتی که عاشقم بود چند هفته‌ای را زندگی کردم.» – فیلم In a Lonely Place 1950

۱- «فراموشش کن جیک، اینجا محله‌ی چینی‌هاست.» – فیلم Chinatown 1974

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا