پس از تجربهی زندگی سرسختانه جین ساکای به عنوان یک سامورایی در بازی Ghost of Tsushima و سپس روایت انتقامجویانهی آتسو در Ghost of Yotei، حالا طرفداران پیشنهاد میکنند که نسخهی سوم این مجموعه باید به پایان رسمی عصر سامورایی در ژاپن بپردازد. دورانی پرتنش که با شورش ساتسوما در دههی ۱۸۶۰ میلادی به اوج خود رسید.
اینتین – در Ghost of Tsushima، جین ساکای (Jin Sakai) با ترک مسیر سنتی ساموراییها، به نماد مقاومت در برابر فروپاشی ارزشها تبدیل شد. در Ghost of Yotei، آتسو (Atsu) با خشمی کنترلنشده و ابزارهایی متنوع، مسیر انتقام را در پیش گرفت. این تفاوتها در شخصیتپردازی و انگیزهها نشان دادند که مجموعهی Ghost میتواند در هر نسخه زاویهای تازه از تاریخ و فرهنگ ژاپن را روایت کند.
اکنون بسیاری از طرفداران در ردیت و انجمنها پیشنهاد دادهاند که نسخهی سوم در دوران شورش ساتسوما روایت شود (آخرین تلاش ساموراییها برای حفظ جایگاه خود در برابر اصلاحات دولت میجی). این دوره نهتنها از نظر تاریخی نقطهی پایان عصر سامورایی بود، بلکه از نظر روایی نیز پتانسیل بالایی دارد:
دلایل انتخاب طرفداران این عنوان برای قرارگیری بازی سوم در شورش ساتسوما به شرح زیر اعلام شده است:
پایان رسمی دورهی ادو و طبقهی سامورایی
تضاد میان سنتهای جنگاوری و اصلاحات مدرن
فضای سیاسی پرتنش و ترس از استعمار غربی
امکان خلق شخصیتهایی با بحران هویت و وفاداری
یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit در این رابطه نوشته است:
دههی ۱۸۶۰، اساساً پایان دورهی ادو و ساموراییهاست. بازی میتواند به ترس از استعمار و آشوبهای سیاسی آن زمان بپردازد.
طرفداران همچنین پیشنهاد دادند که محیط بازی باید حالت شهری داشته باشد تا دشتهای باز، چرا که مأموریتها در این دوره بیشتر در بستر سیاسی و اجتماعی شکل میگیرند. برخلاف نسخههای قبلی که بر کاوش در طبیعت تمرکز داشتند، نسخهی سوم میتواند در شهرهای درگیر اصلاحات و شورش روایت شود.
اگرچه بیشتر بازیکنان هنوز در حال تجربهی Ghost of Yotei هستند و برخی نیز موفق به دریافت تروفی پلاتینیوم شدهاند، اما استودیوی Sucker Punch یا شرکت سونی به ساخت بازی سوم اشاره نکردهاند.
منبع | گیمفا