انیمیشن

نتفلیکس انیمیشن سینمایی KPop: Demon Hunters را دوباره به سینماها می‌آورد

یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های سینمایی امسال، KPop: Demon Hunters بوده است؛ اثر رکوردشکن نتفلیکس که از زمان اکرانش در ژوئن تاکنون صدر جدول پخش را در اختیار داشته. این فیلم ۱۷ هفته متوالی در۱۰ فیلم برتر نتفلیکس باقی مانده و بیش از ۵۰۰ میلیون ساعت تماشا ثبت کرده و به این ترتیب به محبوب‌ترین فیلم تاریخ نتفلیکس تبدیل شده است.

اینتین – KPop: Demon Hunters تنها در خانه موفق نبود؛ این فیلم همچنین با نمایش محدود در سینماها در اواخر آگوست، تاریخ‌ساز شد و اولین فیلم نتفلیکس لقب گرفت که به رتبه اول باکس آفیس دست پیدا کرد. کسانی که فرصت دیدن KPop: Demon Hunters روی پرده بزرگ را از دست داده‌اند، خوشحال خواهند شد بدانند که این فیلماین ماه دوباره به سینماها بازمی‌گردد. بر اساس گزارش وب‌سایت The Wrap، انیمیشن KPop: Demon Hunters یک بار دیگر برای یک آخر هفته در سینماها نمایش داده می‌شود. این بار فیلم از جمعه ۳۱ اکتبر تا یکشنبه ۲ نوامبر در سینماهای AMC، Regal و Cinemark به روی پرده خواهد رفت.

همانند نمایش KPop: Demon Hunters در سینماها در ماه آگوست، نتفلیکس قصد دارد از نبود رقابت در این بازه زمانی بهره ببرد. به نظر می‌رسد اواخر اکتبر زمان آرامی در باکس آفیس باشد، به‌خصوص پس از آنکه فیلم Tron: Ares پایین تر از حد انتظارات عمل کرد. همان‌طور که وب‌سایت The Wrap اشاره می‌کند، هیچ اکران بزرگی برای آخر هفته هالووین امسال برنامه‌ریزی نشده است. شاخص‌ترین «رویداد» سینمایی در این بازه، احتمالا اکران سراسری فیلم «Bugonia» ساخته یورگوس لانتیموس است، اما این فیلم بیشتر مخاطبان بزرگسال و علاقه‌مند به سینمای هنری و تخصصی را هدف گرفته است. بنابراین، هیچ فیلم دیگری در حال اکران نیست که برای جمعیت مخاطبان KPop: Demon Hunters جذاب باشد.

زمان‌بندی اکران مجدد فیلم برای هالووین همچنین باعث می‌شود تجربه نمایش بیشتر شبیه یک رویداد ویژه باشد. طرفداران جوان فیلم مطمئنا می‌خواهند لباس شخصیت‌ها را بپوشند و نمایش‌ها به نوعی جشن هالووین جمعی تبدیل خواهد شد، جایی که مردم آهنگ‌های ریتمیک را خواهند خواند و از انیمیشن خیره‌کننده آن لذت می‌برند. محبوبیت پایدار KPop: Demon Hunters در نتفلیکس مانع از حضور مخاطبان در سینماها طی تابستان نشد و دلیل چندانی وجود ندارد که نشان دهد این فیلم نتواند آخر هفته هالووین را با موفقیت به پایان برساند.

این رویداد نمونه‌ دیگری از تغییر روندهای باکس آفیس محسوب می‌شود. انیمه در سال جاری عملکرد چشمگیری داشته و فیلم Demon Slayer: Infinity Castle به پنجمین فیلم پرفروش جهان در سال ۲۰۲۵ تبدیل شده و حتی بالاتر از بلاک‌باسترهای هالیوودی مانند Superman و F۱: The Movie قرار گرفته.

انیمه به یکی از شکل‌های اصلی سرگرمی برای نسل‌های جوان تبدیل شده و آثاری مانند KPop: Demon Hunters و Demon Slayer جذابیت گسترده‌ای دارند. سینماها در تلاش‌اند با پر کردن خلا موجود در بازار، به نسل‌های Z و Alpha دسترسی پیدا کنند. در زمانی که موفقیت‌های سنتی باکس آفیس (مانند عملکرد متغیر فیلم‌های ابرقهرمانی امسال) دیگر تضمین‌شده نیستند، حیاتی است که صاحبان سینما همواره به جریان‌ها و تمایلات تازه توجه کنند و سعی کنند چیزهای نو و پرمخاطب را جایگزین کنند.

ساخت دنباله‌ای برای KPop: Demon Hunters چندان هم غیرمنتظره نیست و باید دید نتفلیکس چه تصمیمی برای استراتژی اکران آن خواهد گرفت. تاریخچه نتفلیکس با سینماها کمی پرچالش بوده است، اما شوهد نشان می‌دهد این رویه در حال تغییر است. برای مثال، بازسازی «نارنیا» توسط گرتا گرویگ ابتدا به‌صورت انحصاری در سینماهای IMAX اکران می‌شود و سپس به سرویس استریم می‌آید. با توجه به محبوبیت KPop: Demon Hunters، نتفلیکس می‌تواند دنباله آن را با دوره اکران طولانی‌تر در سینماها عرضه کند و واضحا مخاطبان نیز برای آن آماده خواهند بود.

منبع | بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا