بازی

گیم‌استاپ با معرفی Halo برای PS5 پایان جنگ کنسولی را اعلام کرد

گیم‌استاپ طی اقدامی طنز اما نمادین اعلام کرد جنگ‌ کنسول‌ها پس از دهه‌ها به پایان رسیده‌ است. این بیانیه به دنبال اعلام خبر عرضه بازی Halo: Campaign Evolved برای پلی‌ استیشن ۵ در سال ۲۰۲۶، منتشر شد.

اینتین – این فروشگاه در یک بیانیه‌ طنزآمیز تحت عنوان «گیم‌استاپ اعلام می‌کند که جنگ‌های کنسول‌ها به پایان رسیده است»، این رویداد را به عنوان نقطه‌ عطفی در دنیای بازی‌های ویدیویی معرفی کرد.

در بیانیه گیم‌استاپ آمده است:

در دو دهه‌ گذشته، جامعه‌ جهانی طرفداران بازی‌های ویدیویی درگیر یک جنگ مداوم و بی‌پایان‌ با نام جنگ‌ کنسول‌ها بودند. این جنگ از اوایل دهه ۲۰۰۰ و با انتشار Halo: Combat Evolved به‌ عنوان یک بازی انحصاری برای ایکس‌ باکس آغاز شد. با توجه به اینکه Halo: Campaign Evolved به‌ صورت رسمی در سال ۲۰۲۶ برای پلی‌ استیشن عرضه می‌شود و از حالت کراس‌پلتفرم پشتیبانی می‌کند، گیم‌استاپ، به‌ عنوان یک نهاد بی‌طرف و محلی جهانی خرید و فروش بازی‌ها، پایان رسمی جنگ‌ کنسول‌ها را اعلام می‌کند. هواداران هر کنسول باید خصومت‌ها را متوقف کنند، گروه‌های شبه‌نظامی خود را منحل نمایند و از این دوره‌ جدید لذت ببرند.

شرکت مایکروسافت و استودیوی ۳۴۳ Industries به‌ تازگی تایید کردند عنوان Halo: Campaign Evolved، نسخه‌ای بازسازی‌ شده و مدرن از کمپین اصلی Halo: Combat Evolved می‌باشد و در سال ۲۰۲۶ برای ایکس‌ باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و PC منتشر خواهد شد. این بازی از حالت کراس‌پلتفرم نیز پشتیبانی می‌کند. در تاریخ حدوداً ۲۵ ساله‌ این سری برای نخستین‌بار یک بازی اصلی Halo روی پلتفرمی به غیر از ایکس‌ باکس منتشر می‌شود.

برایان جرارد، مدیر استودیوی Halo، به اهمیت این تصمیم اشاره کرد و گفت عرضه این مجموعه روی پلی‌ استیشن بخشی از تلاش گسترده‌تر مایکروسافت برای متحد کردن بازیکنان است. او توضیح داد این سری همیشه درباره‌ تجربیات مشترک و دوستی‌هایی بوده که از طریق بازی‌ گروهی شکل گرفتند و افزود در این فصل جدید به‌ دنبال انتقال همان حس به جامعه تمامی پلتفرم‌ها هستند.

این خبر در پی استراتژی مایکروسافت برای انتشار بازی‌ها به‌ صورت مولتی‌پلتفرم منتشر شده است. بازی‌هایی همچون Forza و Gears of War نیز قبل از این روی پلی‌ استیشن منتشر شده بودند و ورود Halo آخرین گام در از بین بردن موانعی است که فلسفه‌ انحصار مایکروسافت را تعریف می‌کرد. رویکرد جدید مایکروسافت ظاهراً به‌ جای وفاداری به پلتفرم، روی جذب مخاطبان بیشتر و کسب تجربیات مشترک تمرکز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا