بازی

خالق ماینکرفت با حضور کریپرها در بازی موافق نیست

مارکوس پرسون، خالق بازی ماینکرفت تایید کرد که او نیز با این دیدگاه موافق است که کریپرها امروزه نباید به بازی اضافه می‌شدند.

اینتین – مارکوس پرسون «ناچ» در واکنش به موج انتقادهایی که پس از اظهارات ینس برگنستن، مدیر ارشد خلاقیت در استودیو Mojang، درباره کریپرها مطرح شد، اعلام کرد که او نیز باور دارد این موجودات اگر امروز طراحی می‌شدند، به ماینکرفت راه پیدا نمی‌کردند. کریپرها که از زمان اضافه شدن به بازی در سال ۲۰۰۹ میلادی به یکی از نمادهای اصلی Minecraft تبدیل شده‌اند، سال‌ها است که باعث اختلاف نظر میان سازندگان و بازیکنان شده‌اند.

برگنستن اخیرا گفته بود که تیم توسعه Minecraft اگر امروز تصمیم به طراحی دشمنان بازی می‌گرفت، کریپر را به‌دلیل قابلیت تخریب سازه‌های بازیکنان حذف می‌کرد، زیرا چنین مکانیکی در جامعه امروزی بازیکنان بحث‌برانگیز است. این اظهارات با واکنش منفی گسترده‌ای از سوی طرفداران روبه‌رو شد و برخی از بازیکنان معتقد بودند استودیو موجانگ بیش از حد در تلاش است تا Minecraft را به تجربه‌ای «بی‌خطر» تبدیل کند.

با این حال، ناچ با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس توضیح داد که این یکی از ایده‌های متعلق به خودش است. او نوشت: «من تلاش کرده بودم کریپر را طوری تغییر دهم که فقط در نتیجهٔ کنش یا بی‌عملی بازیکن منفجر شود، چون متوجه شدم رویدادهای مخرب و تصادفی که بازیکن کنترلی بر آن‌ها ندارد، ضد‌سرگرمی هستند.»

اگرچه ناچ در گذشته نیز دیدگاه‌های بحث‌برانگیزی درباره Minecraft و جنبه‌های مختلف آن مطرح کرده بود، اما بسیاری از طرفداران معتقد هستند که شنیدن این نظر از زبان خالق بازی، باعث شده است تا واکنش‌ها نسبت به آن ملایم‌تر شود. در هر صورت، صرف‌نظر از دیدگاه ناچ و برگنستن، کریپر همچنان یکی از عناصر جدایی‌ناپذیر دنیای Minecraft باقی خواهد ماند.

منبع | زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا