تکنولوژی

قابلیت چت گروهی ChatGPT برای تمام کاربران فعال شد

با این قابلیت، کاربران ChatGPT می‌توانند یک فضای مشترک برای مکالمه ایجاد کرده و دوستان خود را به آن دعوت کنند.

اینتین – OpenAI اعلام کرده که قابلیت «چت گروهی» در ChatGPT اکنون برای همه کاربران در سراسر جهان در دسترس قرار گرفته است. این ویژگی که از هفته گذشته ابتدا در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته بود، با توجه به بازخوردهای مثبت، حالا به شکل عمومی منتشر شده است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

با استفاده از قابلیت چت گروهی، کاربران ChatGPT می‌توانند یک فضای مشترک برای مکالمه ایجاد کرده و دوستان، اعضای خانواده یا همکاران خود را به آن دعوت کنند. این چت‌ها کاملاً مستقل از گفتگوهای خصوصی هستند و طبق اعلام OpenAI، حافظه شخصی خالق گروه در هیچ شرایطی با دیگر اعضا به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

کاربردهای مختلف چت گروهی در ChatGPT
OpenAI می‌گوید این قابلیت می‌تواند در برنامه‌ریزی یک سفر آخر هفته با دوستان، طراحی باغچه حیاط پشتی، همکاری روی ایده‌های طراحی، پیدا کردن رستورانی که مطابق سلیقه همه باشد یا حتی حل اختلاف‌نظرها کاربرد داشته باشد. همچنین چت‌های گروهی می‌توانند برای تحقیق‌های مشترک در پروژه‌های درسی یا کاری مفید باشند و کاربران می‌توانند در یک فضای مشترک مقاله‌ها، یادداشت‌ها و سوال‌ها را با هم به اشتراک بگذارند.

برای ساخت یک چت گروهی، کافی است در گوشه بالا سمت راست هر چت جدید یا موجود، روی آیکون افراد ضربه بزنید. سپس با اشتراک‌گذاری لینک می‌توانید دیگران را دعوت کنید و هر کسی که لینک را دریافت کند می‌تواند کاربران بیشتری را نیز دعوت کند. حداکثر ۲۰ نفر می‌توانند در یک چت گروهی عضو شوند. علاوه‌براین، چت‌های گروهی در بخشی مشخص و جداگانه در نوار کناری قرار می‌گیرند تا با مکالمات شخصی تداخل نداشته باشند.

OpenAI همچنین اعلام کرده که ChatGPT برای تعامل در محیط‌های گروهی به رفتارهای اجتماعی جدیدی مجهز شده است. این مدل می‌تواند روند گفتگو را دنبال کرده و بنا بر موضوع گفتگو تصمیم بگیرد چه زمانی پاسخ بدهد و چه زمانی سکوت کند. اگر نام ChatGPT در یک پیام ذکر شود، واکنش نشان خواهد داد و علاوه‌براین، امکان ارسال واکنش‌های ایموجی نیز برای ChatGPT فراهم شده است.

قابلیت چت گروهی برای همه کاربران پلن‌های رایگان، Go ،Plus و Pro در دسترس است. OpenAI تاکید کرده که با افزایش تعداد کاربران، این ویژگی را به مرور زمان دقیق‌تر و هوشمندتر خواهد کرد.

منبع | دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا