فیلم و سریال

نقدها و نمرات فیلم The Housemaid | اثری جذاب از سیدنی سوئینی و آماندا سایفرد

به تازگی منتقدان نظرات خودشان را درباره فیلم The Housemaid بیان کردند و این اثر نمره نسبتا متوسطی گرفته است.

اینتین – فیلم The Housemaid یک اثر روانشناختی و هیجان‌انگیز است که پال فیگ کارگردانی شده و فیلم‌نامه آن را ربکا سونسنشاین بر اساس رمانی به همین نام از فریدیا مک‌فادن نوشته است. این فیلم با بازی سیدنی سوئینی، آماندا سایفرد، براندون اسکلنار، میشل مورونه و الیزابت پرکینز روایت می‌شود. داستان درباره زن جوانی با گذشته‌ای پرچالش است که به عنوان مستخدم در خانه یک خانواده ثروتمند مشغول به کار می‌شود، اما زندگی ظاهراً بی‌نقص آنها وقتی به هم می‌ریزد که او اسرار تاریک خانواده را کشف می‌کند.

منتقدان بر این باور هستند که فیلم The Housemaid با بازگشتی زیرکانه به ژانر مهیج و پر زرق‌وبرقی که زمانی در سینماها می‌درخشیدند، با حس طنز شیطنت‌آمیز و اجرای دلنشین و اندکی نگران‌کننده آماندا سایفرد، تجربه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۵۲ نقد برای فیلم The Housemaid منتشر شده که امتیاز ۷۹ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۵ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۱۹ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده می‌کنید.

نظر منتقدان درباره فیلم The Housemaid

راتن تومیتوز | ۵۲ نقد – امتیاز ۷۹ درصد
متاکریتیک | ۱۹ نقد – امتیاز ۶۵ از صد
«۸۰/۱۰۰ – TheWrap | منتقد: ویلیام بیبیانی»

این فیلم، خشمگین، بامزه و پرتنش است و کارگردان، نویسنده و بازیگرانش کاملاً می‌دانند چه می‌کنند و از این‌ واقعیت که انگار با خوش‌شانسی از جرم خود گریخته‌اند، لذت می‌برند.

«۸۰/۱۰۰ – Slashfilm | منتقد: ویتنی سیبولد»

اگر یک فیلم‌نامه خوب در اختیار پال فیگ قرار گیرد، او تبدیل به کارگردانی بهتر می‌شود. در فیلم The Housemaid او نه تنها شخصیت‌ها را به خوبی کاوش می‌کند، بلکه با هوشمندی به موضوعات طبقاتی می‌پردازد. نادرستی ثروتمندان در این فیلم همواره دیده می‌شود و نشان می‌دهد که ثروت یک تله اخلاقی است؛ جذاب و خطرناک، مانند موجودی زنده که در ظاهر دوست‌داشتنی و فریبنده است اما در لبخند کاملش دندان‌های مخفی دارد.

«۸۰/۱۰۰ – The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»

فیلم شامل بازی‌های اغراق‌آمیز خوش‌فرم و تغییر دیدگاه‌های بزرگ برای توضیح آن چیزی است که واقعاً در جریان است زیرا شخصیت میلی نمی‌تواند کاملاً مطمئن باشد که واقعاً چه اتفاقی در حال رخ دادن است. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما پال فیگ و بازیگرانش آن را با شور و هیجان عالی ارائه می‌دهند که این فیلم را به تجربه‌ای سرگرم‌کننده برای تعطیلات تبدیل می‌کند.

«۸۰/۱۰۰ – Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

فیلم The Housemaid اثری است که باید همراه با آن لذت برد. سبک‌پردازی بیش از حد و سرگرم‌کننده بودن آن باعث می‌شود به جزئیات داستان گیر ندهید.

«۷۰/۱۰۰ – Screen Rant | منتقد: گرام گاتمن»

حتی وقتی به قلمروهای تاریک‌تر موضوعی می‌رود، کارگردانی سبک پال فیگ و اجرای متعهد سایفرد، لذت دیوانه‌وار و سرگرم‌کننده‌ای به فیلم می‌بخشد و فیلم The Housemaid را به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۵ تبدیل می‌کند.

«۷۰/۱۰۰ – The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

با وجود برخی ضعف‌ها در بهره‌گیری کامل از طنز اغراق‌آمیز و سناریوهای شوکه‌کننده، برنامه‌ریزی و داستان‌سرایی آن برای یک تجربه سرگرم‌کننده در تعطیلات بسیار مناسب است.

«۶۷/۱۰۰ – The A.V. Club | منتقد: پال فیگ»

پال فیگ همیشه کمی با بهره‌برداری راحت نبوده، اما در این فیلم روان‌شناختی پیشرفت‌هایی نشان می‌دهد.

«۶۰/۱۰۰ – The Independent | منتقد: کلاریس لافری»

پال فیگ به آثار Rebecca و Vertigo اشاره می‌کند و در این اقتباس پرفروش فریدا مک‌فادن، آماندا سایفرد نقش کلیدی و درخشانی دارد.

«۵۸/۱۰۰ – IndieWire | منتقد: کیت اربلند»

هرچند صحت و واقعیت بر داستان چنین آثاری حاکم نیست، اما لذت‌های ظریف فیلم با اجرای شفاف سایفرد برجسته می‌شوند. انگیزه‌ها، احساسات و توطئه‌ها ساختار اصلی این ژانر هستند، اما اجرای عالی بازیگران است که واقعاً تماشاگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

«۵۰/۱۰۰ – Collider | منتقد: جف اوینگ»

وقتی فیلم صحنه‌های خشونت‌آمیز یا دیوانه‌وار دارد، به‌شدت لذت‌بخش است و سیدنی سوئینی هر زمان که اجازه داشته احساسات را به نهایت برساند، عالی عمل می‌کند. آیا فیلم در بیشتر زمان خود عالی است؟ نه. آیا تماشای دنباله‌ای که نوید داده شده ارزش دارد؟ بله.

«۴۰/۱۰۰ – Empire | منتقد: آلی ریچاردز»

خانه‌ها زیبا هستند، اما داستان کمی سطحی و پراکنده است. نوعی سرگرمی براق و سبک که می‌توان به راحتی در یک بعدازظهر آرام جمعه تماشا کرد.

«۳۸/۱۰۰ – Slant Magazine | منتقد: آنژه ژانگ»

پیچش فیلم فوق‌العاده است، اما به اندازه کافی به نقد ارزش‌های سنتی زنان خانه‌دار نمی‌رسد.

منبع | گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا