آموزشی

نسل آلفا چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند؟

نسل آلفا چه کسانی هستن؟ ویژگی های نسل آلفا چیه؟ نسل آلفا تو کدوم سالها متولد شدن؟  درباره نسل آلفا تو این مطلب بخونیم

به گزارش اینتین، نسل الفا کدوم نسل هستن؟ نسل الفا نسلی که هنوز راجع بهشون خیلی صحبت نمیشه. چرا ؟چون نسل زد که نسل قبلیشون هست همه توجه ها رو به خودش جلب کرده.

نسل آلفا چه کسایی هستن؟

نسل آلفا بعد از نسل زد به دنیا اومدن و هنوز اونقدری وارد جامعه نشدن که بتونن توجهی رو به سمت خودشون جلب کنن. اما این نسل چندین قدم از نسل زد جلوتر هستن.  چون سوشال مدیا یا همون شبکه های اجتماعی خودمون رو از زمانی که جنین بودن درک کردن تا همین امروز که بچه مدرسه ای هستن.

نسل الفا متولدین چه سالهایی هستن؟

نسل الفا از متولدین سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۴ هستن یعنی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۳ شمسی خودمون. همون دهه نودی های معروف که اطلاعات دیجیتالیشون از مامان باباهشون هم بهتره در واقع اونا هستن که کار بزرگترهاشون راه میندازن.

نسل آلفا

ویژگی های نسل آلفا چیه؟

این دهه نودی یا همون نسل الفایی ها داستان های عجیبی رو تو سالهای اولیه زندگیشون تجربه کردن.

همون اوایل به دنیا اومدنشون رشد انفجاری شبکه های اجتماعی اتفاق افتاد و دیگه همه ی آدما تو سراسر جهان از این شبکه ها برای ارتباط گرفتن استفاده کردن.

یه اتفاق عجیب دیگه ای هم که براشون افتاد داستان همه گیری کرونا بود. این نسل اولین نسلی هست که دوران مدرسه اش رو با کلاس های آنلاین به جای کلاس های حضوری شروع کرده و همین ویژگی خیلی متمایزشون کرده از باقی نسل ها.

نسل Z هم با صفحه نمایش بزرگ اینترنت و شبکه های اجتماعی بزرگ شده و به خاطر همین نسل آلفا و زد اشتراکات زیادی با هم دارن و همون ویژگی هایی که تو مطلب نسل زد عنوان کردیم رو میتونیم برای این نسل هم به کار ببریم. هر دو نسل عمیقا به پایداری و گرم شدن آب و هوا، تغییر اجتماعی و سیاست‌گذاری و بازسازی جوامع در فضاهای عادلانه‌تر اهمیت میدن.

اما یه تفاوت خیلی بزرگی بین این دو تا نسل هست. اونم مربوط به والدینشون میشه. والدین نسل آلفا از نسل هزاره ها یا همون نسل y خودمون هستن که تو ایران به این نسل، دهه شصتی ها و هفتادی ها میگن.

خود نسل y ها وقتی وارد جامعه شدن، فضای خیلی متفاوتی رو نسبت به نسل های قبلیشون به وجود آوردن. به خاطر همین هم سبک فرزندپروری متفاوتی دارن و احتمالا زمانی که قرار باشه بچه هاشون یعنی نسل آلفا وارد بازار کار و فضای جامعه بشن،اتفاقات متفاوتی رو تجربه کنیم.

حال باید صبر کنیم ببینیم تو ده سال آینده چه خبرهایی از سمت نسل آلفا می شنویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا